DROGI KOŁOWE CZASOWE DOJAZDOWE DO PLACÓW BUDOWY I NA PLACACH BUDOWY . 4. 1. DANE OGÓLNE I RODZAJE DRÓG Czas trwania transportu budowlanego zasadniczych materiałów jest krótki, krótszy niż czas wykonania samej budowy, przy czym dla niektórych materiałów -zaledwie kilkudniowy. Z tych powodów intensywność transportu budowlanego jest niemal z reguły większa niż transportu stałego w zakładzie przemysłowym, osiedlu mieszkaniowym itp. Ta znaczna intensywność oraz zmienność natężenia wymaga od transportu budowlanego dużej elastyczności i łatwości dostosowywania się do wielorakich zmian. Przy projektowaniu układu dróg na placach budowy należy pamiętać o doprowadzeniu poszczególnych odcinków dróg do końcowych punktów przeznaczenia materiałów na terenie budowy, w miarę możności do miejsca ustawienia środków transportu pionowego lub do składów przyobiektowych, przy czym jednoczesność lub przecięcie się strumieni przepływu różnych materia ów jest dopuszczalne, jeśli istnieje możność zorganizowania tego przepływu bez zakłóceń. Podstawą sieci dróg komunikacyjnych na budowie powinny być trasy dróg stałych, a drogi prowizoryczne ich uzupełnieniem, przy czym ilość tych dróg powinna być jak najmniejsza. Należy dążyć do tego, aby największa ilość wszelkich inwestycji transportowych, koniecznych dla wykonania budowy, mogła pozostać po zakończeniu budowy i być zużytkowana przy eksploatacji stałej lub aby inwestycje te stanowiły przynajmniej część składową stałych urządzeń transportowych. [przypisy: nasady kominowe zabezpieczające przed odwróceniem ciągu, olx biała podlaska sklepowe, olx biała podlaska ]
Powiązane tematy z artykułem: nasady kominowe zabezpieczające przed odwróceniem ciągu olx biała podlaska osuszanie budynków